Välkomna till Bröstcancerföreningen Tjust!

Vi lovar att ingen ska behöva vara ensam med sin bröstcancer.

Bröstcancerföreningen Tjust är en förening dit du som drabbats av bröstcancer, själv eller som närstående, kan vända dig för att få stöd, råd och hjälp.

Föreningen bildades i december 2023 och är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden förening. Våra medlemmar består huvudsakligen av personer som har genomgått bröstcancerbehandling, men vi välkomnar också stödmedlemmar som vill hjälpa till att stärka vårt arbete. Vi i styrelsen har egna erfarenheter av sjukdomen eller av att vara närstående till någon som drabbats, och finns till för att ge stöd när det behövs.

Att kunna prata med någon som har haft sjukdomen och träffa andra i det lokala området kan vara till stor hjälp för den som drabbats av bröstcancer. Vi verkar i hela Tjust och alla som vill är välkomna att bli medlemmar.

Vi är en så pass nystartad förening att vi ännu inte har några fasta rutiner för vårt stödarbete men du är varmt välkommen att vara med och forma vårt program. Vi kommer att koncentrera våra aktiviteter till kvällstid då flera i styrelsen jobbar dagtid. Dessutom finns vår systerförening Bröstcancerföreningen Blåkulla som också verkar i Tjust och ordnar fina aktiviteter på dagtid.

Vi har startat Bröstcancerförening Tjust för att ge hopp, stöd och hjälp i, under och efter en mycket svår sjukdom. Vi har alla upplevt mörkret som cancerbeskedet ger men vi vill nu förmedla glädje och inspirera till ett fortsatt långt liv. Varmt välkommen att höra av dig eller bli medlem!

Sofie Alvarsson

Ordförande i Bröstcancerföreningen Tjust